Posledných deväť mesiacov kancelária čelila výpadku príjmov, ale aj
mnohým záväzkom voči klientom a partnerom. Priťažil jej fakt, že od
budúceho roka nezískala poistenie proti insolventnosti.
"Dlhé roky sme boli poistení v súčasnej poisťovni. Žiaľ, aktuálne sme
rizikovým produktom. Naša situácia je o to horšia, že poisťovňa ďalej
tento produkt ani nebude ponúkať," vysvetlil Siekel.
Poistiť proti insolventnosti kanceláriu nechceli ani konkurenčné poisťovne. "Cestovná
kancelária, ktorá nebude od 1. januára 2021 poistená, pritom nemôže
podnikať, a teda ani predávať a organizovať zájazdy," dodal Siekel s tým, že práve preto ukončujú svoju činnosť. Poisťovňa však podľa jeho slov odškodní súčasných klientov.
Po vyhlásení úpadku môžu klienti požiadať poisťovňu o poistné plnenie.
Peniaze im vyplatí najneskôr do šiestich mesiacov od podania žiadosti,
teda ešte pred štartom letnej sezóny 2021.
Ako doplnila cestovná kancelária, jej česká verzia pôsobí samostatne a
je poistená v inej poisťovni, preto v činnosti ďalej pokračuje a nemá s
úpadkom slovenskej FIRO-tour nič spoločné.
Klienti FIRO-tour sa môžu obracať so žiadosťou o odškodné na poisťovňu Allianz
Za uhradené zájazdy, ktoré si zakúpili klienti slovenskej cestovnej
kancelárie FIRO-tour, ktorá v utorok ohlásila ukončenie činnosti, môžu
klienti žiadať odškodnenie od poisťovne Allianz – Slovenská poisťovňa.
Informuje o tom cestovná kancelária na svojej webovej stránke.
"Požiadavku si uplatňujete nahlásením škodovej udalosti – žiadosti o
vrátenie zaplatenej zálohy alebo uhradenej celej sumy zájazdu z dôvodu
vyhlásenia úpadku spoločnosti FIRO-tour," vysvetlila cestovná
kancelária. Slúži na to online formulár na stránke poisťovne,
telefonický kontakt 0800/122 222, prípadne o odškodné možno žiadať aj
listom na adresu poisťovne.
Pri online nahlásení škodovej udalosti treba kliknúť na sekciu poistenie
majetku, potom na záložku s názvom osobe, kliknúť ďalej treba na inú
príčinu a tam treba uviesť ako dôvod insolventnosť cestovnej kancelárie.
Následne je potrebné vyplniť pole s číslom poistnej zmluvy.
Ako ďalej radí cestovná kancelária, klienti, ktorí si zakúpili zájazd do
14. novembra 2019, musia uviesť číslo poistnej zmluvy z certifikátu
príslušného roka, čiže 411 026 005. Tí, ktorí si zájazd zakúpili po 15.
novembri 2019, musia uviesť číslo poistnej zmluvy z certifikátu roku
2020, teda 411 027 102.
Ako uzavrela cestovná kancelária, k žiadosti treba uviesť aj reálnu
výšku vzniknutej škody a dokázať to kópiou zmluvy o zájazde a potvrdením
o platbe buď výpisom z bankového účtu o prevode, platbou kartou, alebo
príjmovým pokladničným dokladom.
"Ak bol zájazd zakúpený u nášho provízneho predajcu, je potrebné
doložiť potvrdenie o úhrade na účet cestovnej agentúry uvedenej na
zmluve. Ak bude poisťovňa vyžadovať ďalšie doklady, bude vás kontaktovať,"
spresnili na stránke. V prípade otázok sa môžu klienti cestovnej
kancelárie obrátiť aj na provízne oddelenie provizne@firotour.sk, ak si
zájazd zakúpili cez provízneho predajcu, alebo priamo na cestovnú
kanceláriu celefiro@firotour.sk, bratislava.polus@firotour.sk,
kosice@firotour.sk, ak si zájazd kúpili priamo v pobočke.